Jessie

Q500L Questions

Recommended Posts

Jessie    0

So I'm trying to decide on a case, and I'm wanting to go with the the Q500L. Just wanna make sure my parts are gonna fit. CPU and GPU are both watercooled, I should add.

 

What I'm mostly concerned about is if my 240mm radiator (Corsair H105) is gonna have any clearance issues fitting at the top, and I also wanna make sure my power supply is gonna fit (Corsair HX1050). I'll just post a list of my parts:

 

Gigabyte GA-Z87X-D3H

Intel Core i5 4670K

G.Skill 2x8GB DDR3 (2400MHz I believe)

Crucial P1 1TB NVMe (BIOS flash for bootable NVMe-to-PCIe adapter, by the way)

Sapphire Nitro+ RX 580 8GB (G12 bracket and H75)

Corsair HX1050 PSU

 

Do you foresee any issues with this? I just don't wanna order the damn case only to have clearance issues with either mounting the rad up top, the PSU being too long/wide, etc. Thanks for any help you guys can provide.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jessie    0

I'm still debating this one. Thought I was good when I looked at the specs you posted. Then I saw it listed 35mm as clearance for the top-mounted rad. The H105 has a 38mm rad, so I'm wondering if I can make it work. Hmm. I was gonna play it safe, order the Corsair 175R RGB, but the Q500L was my first choice. Decisions, decisions. Lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.